Instrukcja składania wniosku na Platformie ePUAP:
Instrukcja do pobrania w formacie PDF
Urząd Miejski w Brodnicy wychodząc naprzeciw Społeczeństwu Informacyjnemu udostępnia usługę składania dokumentów drogą elektroniczną. Pozwala to na załatwienie większości spraw w Urzędzie bez potrzeby wychodzenia z domu.
Żeby można było to zrobić trzeba wykonać następujące czynności:
1. Ściągnąć i wypełnić elektroniczny formularz dostępny na stronie eurzad.brodinca.eu
Rys.1 Przykładowy formularz elektroniczny.
2. Wypełniony formularz zapisujemy na dysku naszego komputera (np. na pulpicie),
Rys.2 Zapisywanie wypełnionego formularza na dysku komputera.
3. Wchodzimy na stronę ePUAP Usługi Urzędu Miejskiego w Brodnicy i klikamy w przycisk „Przejdź do formularza” (Rys.3).
UWAGA! Jeżeli w przeglądarce Internet Explorer portal ePUAP działa nieprawidłowo należy włączyć w przeglądarce opcje „Widok zgodności” (Rys.4),
Rys.3 Widok opisu usługi Urzędu Miejskiego w Brodnicy na Platformie ePUAP.
Rys.4. Włączanie opcji "Widok zgodności" przeglądarki Internet Explorer.
4. Zostaniemy poproszeni o zalogowanie się do Portalu ePUAP (Rys.5) – osoby nie posiadające konta na Portalu ePUAP będą musiały zarejestrować się,
Rys.5 Okno logowania do Platformę ePUAP.
5. Po prawidłowym zalogowaniu do Portalu zostaniemy automatycznie przekierowani do Kreatora Wysyłania Dokumentu (Rys.6), który musimy prawidłowo wypełnić:
Rys.6 Widok kreator wysyłania dokumentu
a) Sprawdzić dane Wnioskodawcy i w miarę potrzeby zmienić je,
Rys.7 Zmiana danych Wnioskodawcy.
b) Wybrać rodzaj pisma (Rys.8 - 1) oraz dodać jego tytuł (Rys.8 - 2),
c) W treści pisma (Rys.8 - 3) można krótko scharakteryzować czego dotyczy składany wniosek,
Rys.8 Widok wymedytowanego dokumentu
d) Ostatnią a zarazem najważniejszą rzeczą jest dodanie naszego, uprzednio zapisanego na komputerze formularza. Robimy to poprzez kliknięcie zielonego plusika (Rys.8 - 4) w części załączniki. Pokażą nam się dodatkowe opcje załączania załączników – wybieramy „Załącz z dysku” (Rys.9 - 5) a następnie wskazujemy nasz uprzednio zapisany na dysku formularz klikając „Przeglądaj…” (Rys.10 - 6). Po wybraniu pliku zalecamy dodać Opis załącznika (Rys.10 - 7).
Rys.9 Opcje dodawania załączników
Rys.10 Dodawanie załącznika – formularza.
6. Jeżeli mamy już prawidłowo wypełniony dokument i dodany załącznik klikamy w przycisk „Zapisz i przejdź dalej” – spowoduje to zapisanie naszego dokumentu (Moje dokumenty/Robocze) i przejście do etapu „Podgląd i podpis” (Rys.11),
Rys.11 Kończenie pracy z edycja dokumentu
7. W tym miejscu musimy podpisać elektronicznie nasz dokument, możemy tego dokonać w dwojaki sposób: wykorzystując Profil Zaufany (Rys.12 - 8) albo certyfikatem kwalifikowanym (Rys.12 - 9). Dokument może być podpisany przez kilka osób – profili, certyfikatów – jeżeli jest taka potrzeba,
Rys.12 Podpisywanie dokumentu
8. Poprawidłowym podpisaniu dokumentu klikamy „dalej” (Rys.13), a następnie „wyślij” (Rys.14). Jeżeli wszystko wykonaliśmy prawidłowo zostaniemy o tym poinformowani komunikatem typu: Dokument "Pismo ogolne.xml" został pomyślnie wysłany (w trybie przedłożenia) na adres "/UMB/skrytka". Dokument został przyjęty., wystawiono UPP.
W komunikacie tym jest mowa o UPP (Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia), które w razie potrzeby znajdziemy w naszych dokumentach ePUAP (Moje dokumenty/Wysłane rubryka Potw.) (Rys.15).
Rys.13 Prawidłowo podpisany dokument.
Rys.14 Wysyłanie podpisanego dokumentu.
Rys.15 Widok Skrzynki (Moje dokumenty).
9. W tym Momocie nasz formularz został złożony do Urzędu Miejskiego w Brodnicy i został mu nadany tryb administracyjny.